Waarom is kwaliteit belangrijk voor jou?
Met kwaliteit kan je je onderscheiden van de competitie, ook zal je klanten beter kunnen behouden met kwalitatieve producten. Daarnaast kan je met kwalitatief werk je kosten als bedrijf reduceren doordat je minder fouten produceert. Ten slotte, komt kwaliteit je reputatie ten goede.
Wat de reden ook is, kwaliteit helpt een bedrijf op verschillende facetten. Toch is kwaliteit niet vanzelfsprekend en moet je er constant aan werken. Met onze trainingen leer je meer over hoe je kwaliteit kan garanderen en verbeteren.
Wat is kwaliteitsmanagement?
Een kwaliteitsmanagementsysteem kan een abstract gegeven zijn. Toch is het handig om dit systeem te implementeren en te onderhouden omdat je dan
- meer omzet creëert
- klanttevredenheid verhoogt
- kosten reduceert
Het klinkt als muziek in de oren, maar hoe werkt zo’n systeem nu concreet?
In onze training leer je over kwaliteitsmanagementsystemen, hun relevantie en onderdelen. Na een training kan je het zelf implementeren of gebruik maken van onze service. Hierbij helpen we je om een kwaliteitsmanagementsysteem toe te passen volgens de norm ISO 9001. Deze norm is internationaal erkend en wordt door meer dan 1.000.000 organisaties gebruikt.
Wat is een kwaliteitsmanagementsysteem? Lees hier meer.
Systematisch optimaliseren
Een stagnerend bedrijf is in onze maatschappij ondenkbaar. We willen allemaal groeien, maar weten niet altijd hoe. Op een systematische en consistente manier groeien kan je met de PDCA-cyclus.
De PDCA-cyclus verzekert dat verbetering steeds centraal staat door zijn cyclische karakter. Het is een gebruiksvriendelijke en gestructureerde tool die voor de optimalisatie van verschillende bedrijfstakken gebruikt wordt. Met slechts vier stappen kom je tot je eindbestemming: plan, do, check en act.
Binnen onze training leer je hoe je elke stap van de PDCA-cyclus toepast, de vele voordelen van de cyclus en de valkuilen die je best vermijdt.
Wil je meer weten over optimaliseren? Ontdek het hier.
Klachtenbeheer
Wist je dat een bedrijf vijf keer meer moet investeren om een prospect tot klant te maken dan om een klant te behouden?
Klanten behouden is dus “key”en daarvoor is er een goed uitgebouwd klachtenbeheer nodig. Met een optimaal uitgewerkt klantenbeheer kan je:
- fouten rechtzetten
- het vertrouwen van klanten in de organisatie verhogen
- kosten reduceren
Onze training bestaat uit twee onderdelen. In het eerste deel leer je over klachten en klachtenopvolging. In het tweede deel leer je hoe je klachtenbeheer kan implementeren of optimaliseren binnen jouw bedrijf.
Benieuwd hoe je met klachtenbeheer het vertrouwen van klanten verhoogt? Hier vindt je meer info.
Voeding
Dat je als voedingsbedrijf aan strenge regelgeving moet voldoen, spreekt voor zich. Het is dan ook verplicht voor elk bedrijf van levensmiddelen om te voldoen aan de HACCP wetgeving.
Deze Europese wetgeving gaat in zeven stappen ervoor zorgen dat je bedrijf op een veilige manier, voeding kan produceren. Concreet behandelen we in onze training de mogelijke gevaren, kritische controlepunten, de monitoring daarvan, en hoe je gevaren kan reduceren en elimineren.